Bibliofília

Book haul | Abril i Maig

El passat mes d’abril vaig decidir fer un book haul per primera vegada, per ensenyar tots aquells llibres (i més cosetes) que havia anat llegint últimament, que m’havia comprat o que m’havien regalat, però no havien sortit al blog (normalment els fotografio pel meu Instagram). Alguns de vosaltres em vàreu dir que us havia agradat el format d’entrada, així que repetim, a principi de juny, amb un nou haul. Crec que al final ha quedat una mica llarg, però esper que us agradi molt, y si us puc donar alguna idea, millor!

Darreres lectures

Orestes, Iannis Ritsos d’Acantilado

Aquest llibre me l’he llegit per l’assignatura de Literatura Grega Moderna i us el recomano moltíssim. Acantilado ha editat per separat tots els seus monòlegs dramàtics (També els podeu trobar en català a Adesiara) i almenys aquest en concret m’ha semblat una autèntica meravella. Té una sensibilitat i una destresa magnífiques i la reescriptura que fa dels mites és molt interessant.

La foto la vaig fer a l’Acròpolis d’Atenes en el viatge que vaig fer a Grècia amb la meva família (No hi havia millor escenari, havia d’aprofitar, no?)

Processed with VSCO with hb2 preset

Una tumba para Boris Davidovich, Danilo Kiš d’Acantilado

Acantilado aquest mes s’emporta el premi gran, però és que aquesta editorial es mereix un monument. Per començar, té publicats títols que no trobes traduïts per enlloc i per altra banda, la qualitat és genial, podries escollir qualsevol llibre amb els ulls tancats i seria de segur un encert. Per contra té que els llibres acostumen a ser bastant cars. Aquest llibre també m’ha agradat molt (la meva darrera lectura per l’assignatura que m’ha descobert Shalámov i Kundera). Us el recomano si us agrada l’escriptura de Borges i fins i tot la de Joyce, si vos agrada la literatura que es pensa a ella mateixa. Un llibre amb molts llibres, un llibre ple de cites.

Processed with VSCO with hb2 preset

Fi de partida, Samuel Beckett de Tusquets Esditors

Beckett, ho hem de reconèixer, o t’agrada o no pots amb ell. En el meu cas (per desgràcia) era la primera obra que llegia de Beckett. I dic per desgràcia perquè en l’últim curs d’Estudis Literaris, a vegades has de dir segons quines coses fluixet. Sabia el que em trobaria i pensava que no m’acabaria de dir res, però ho he de reconèixer, pocs han arribat a l’alçada de Beckett. Pocs han sabut narrar la desolació d’un món de postguerres sense caure en el sentimentalisme. Llegiu-lo.

Processed with VSCO with hb2 preset

Novetats

Els petits prínceps

I ho dic en plural perquè la història d’aquests llibres és molt bonica. Porto uns anys col·leccionant edicions del Petit Príncep. Ja tenia unes quantes diferents en català i castellà, així que vaig decidir començar a comprar-me edicions en diferents idiomes dels viatges que feia. El primer dia que vaig arribar a Atenes, passejant pel barri de Plaka, em vaig trobar una llibreria i vaig entrar a comprar el llibre. Uns dies després de tornar, vaig penjar aquesta foto a Instagram, i em va comentar la Victoria de @teconlibros, i em va dir que cercaria una edició en alemany per enviar-me (ella viu a Suïssa). Em va arribar als pocs dies! Moltes gràcies Victoria un altre cop! El millor dels llibres són les històries que hi ha al darrere, i ara tinc dos petits prínceps nous: un que em recorda un dels meus viatges somiats i un altre, viatger, que m’arriba des de Suïssa i em demostra com de bonica pot ser la gent.

IMG_20170531_183652

Coses aparentment intrascendents i altres contes, Pere Calders de Nórdica

Aquest va ser el llibre que em va regalar el meu llibreter personal per Sant Jordi. He de dir que mai em regala el llibre que he demanat però sempre encerta amb escreix. Per començar, va escollir un llibre de la meva editorial preferida, així que estic segura que m’agradarà i a més he de reconèixer que mai s’equivoca. Us el recomano perquè, a més de l’edició (com totes les de Nórdica, és genial) Calders us agradarà. Se l’ha considerat el Borges Mediterrani, no dic més.

IMG_20170531_183243

IMG_20170531_183358

Salvaje, Emily Hughes de Libros del Zorro Rojo

Aquest va ser el meu auto regal de Sant Jordi. L’havia vist per les xarxes i em semblava preciós, l’editorial és del millor que hi ha en llibres il·lustrats (també per adults) i quan finalment Ricardo, de la llibreria Abracadabra ens el va recomanar a l’entrevista, no vaig poder evitar-ho i en el meu passeig per les Rambles me’l vaig comprar. És un regal pels sentits.

IMG_20170531_183619

IMG_20170531_183638

Les flors del mal, Charles Baudelaire d’Edicions del mal

Em vaig comprar aquest llibre quan la meva mare em va venir a visitar i vam anar al Mercat de Sant Antoni, a principis de maig. La veritat es que és difícil, per no dir impossible sortir d’allà sense comprar res. Trobes autèntiques meravelles, como aquesta. És un dels meus llibres preferits, en una edició enorme i il·lustrada per Subirachs (artista que m’encanta) i havia d’estar a la prestatgeria.

IMG_20170531_183037

IMG_20170531_183133

IMG_20170531_183109


CASTELLANO

BOOK HAUL | ABRIL Y MAYO


El mes pasado decidí hacer un book haul por primera vez, para enseñar todos esos libros (y otras cositas) que había ido leyendo últimamente, que me había comprado o que me habían regalado, pero no habían salido en el blog (normalmente suelo fotografiarlos para mi cuenta de Instagram). Algunos de vosotros me dijisteis que os había gustado este formato de entrada así que volvemos en este inicio de junio con un nuevo haul. Creo que al final ha quedado un poquitín largo, pero espero que os guste mucho, y si puedo daros alguna idea, ¡tanto mejor!

Últimas lecturas

Orestes, Yannis Ritsos de Acantilado

Este libro me lo he leído para la asignatura de Literatura griega moderna y os lo recomiendo muchísimo. Acantilado ha editado por separado todos sus monólogos dramáticos y al menos este me ha parecido una auténtica maravilla. Tiene una sensibilidad y una destreza magníficas y la rescritura que hace de los mitos es muy interesante.

La foto es tomada en la Acrópolis de Atenas en el viaje que hice a Grecia con mi familia (No había mejor escenario, ¿tenía que aprovechar no?).

Processed with VSCO with hb2 preset

Una tumba para Boris Davidovich, Danilo Kiš de Acantilado 

Acantilado este mes se lleva la palma, pero es que esta editorial se merece un monumento. Para empezar, tiene publicados títulos que no encuentras traducidos por ninguna parte y por otra, la calidad es estupenda, podrías escoger cualquier libro con los ojos vendados y sería un acierto. En contra: los libros son bastante caros. Este libro también me ha gustado mucho (mi última lectura para la asignatura que me ha descubierto Shalámov y Kundera). Os lo recomiendo si os gusta la escritura de Borges e incluso de Joyce, si os gusta la literatura que se piensa a ella misma. Un libro con muchos libros, un libro plagado de citas.

Processed with VSCO with hb2 preset

Fi de partida, Samuel Beckett de Tusquets Editores

Beckett vamos a reconocerlo, o te gusta o no puedes con él. En mi caso (y muy a mi pesar) era la primera obra que leía de Beckett. Y digo muy a mi pesar porque en último curso de Estudios Literarios, a veces tienes que decir según qué cosas flojito. Sabía lo que me encontraría y pensaba que no terminaría de decirme nada, pero hay que reconocerlo, pocos han llegado a la altura de Beckett. Pocos han sabido narrar la desolación de un mundo postguerras sin caer en el sentimentalismo. Leedlo.

Processed with VSCO with hb2 preset

Novedades

Los principitos

Y lo digo en plural porque la historia de estos libros es muy bonita. Llevo unos años coleccionado ediciones del principito. Ya tenía unas cuantas diferentes en catalán y castellano, así que decidí empezar a traerme ediciones en diferentes idiomas de los viajes que hacía. El primer día que llegué a Atenas, paseando por el barrio de Plaka, me encontré una librería y entré a comprar el libro. Unos días después de volver, colgué esta foto en Instagram, y me comentó Victoria de @teconlibros, y me dijo que buscaría una edición en alemán para mandarme (ella vive en Suiza). ¡A los pocos días me llegó! Muchas gracias Victoria de nuevo. Lo mejor de los libros son la historia que tienen detrás, y ahora tengo dos principitos nuevos: uno que me recuerda uno de mis viajes soñados y otro, viajero, que me llega desde Suiza y me demuestra lo bonita que puede ser la gente.

IMG_20170531_183652

Coses aparentment intrascendents i altres contes, Pere Calders de Nórdica

Este fue el libro que me regaló mi librero personal por Sant Jordi. Tengo que decir que nunca me regala el libro que he pedido, pero siempre acierta con creces. Para empezar, eligió uno de los libros de mi editorial favorita, por lo que estoy segura que me gustará y además tengo que reconocer que nunca se equivoca. El libro también lo han editado traducido al castellano y os lo recomiendo porque, además de que la edición (como todas las de Nórdica, es genial) Calders os gustará. Se le ha considerado el Borges Mediterráneo, no digo más.

IMG_20170531_183243

IMG_20170531_183358

Salvaje, Emily Hughes de Libros del Zorro Rojo

Este fue mi auto regalo de Sant Jordi. Lo había visto por las redes y me parecía precioso, la editorial es de lo mejorcito que hay en libros ilustrados (también para adultos) y cuando finalmente Ricardo de la librería Abracadabra nos lo recomendó en la entrevista, no pude evitarlo y en mi paseo por las ramblas me lo compré. Es un regalo para los sentidos.

IMG_20170531_183619

IMG_20170531_183638

Les flors del mal, Charles Baudelaire de Edicions del mal

Me compré este libro cuando mi madre vino a visitarme y fuimos al Mercado de Sant Antoni. La verdad es que es difícil, por no decir imposible salir de allí sin llevarte nada. Encuentras auténticas maravillas, como ésta. Se trata de uno de mis libros favoritos en una edición enorme e ilustrada por Subirachs (artista que me encanta) y tenía que estar en mi estantería.

IMG_20170531_183037

IMG_20170531_183133

IMG_20170531_183109

 

Anuncis

2 thoughts on “Book haul | Abril i Maig”

  1. Ostres, prenc nota de tots els llibres que comentes, a mi m’agraden molt aquests tipus d’entrades, en part perquè sóc un xic tafanera… Què hi farem… Però també perquè descobreixes llibres que d’una altra manera no ho faries 😊. Una abraçada!

    Liked by 1 person

Deixa un comentari

